چین قوانین موقت هوش مصنوعی مولد را منتشر کرد

انتشارات موفقیت‌شناسی

چین اقدامات موقتی را برای مدیریت صنعت پررونق هوش مصنوعی مولد صادر کرده است که فقط برای خدمات ارائه شده به عموم اعمال می‌شود، زیرا تنظیم‌کنندگان به دنبال حمایت از توسعه این فناوری هستند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، چین روز پنجشنبه اقدامات موقتی را برای مدیریت صنعت پر رونق هوش مصنوعی مولد (AI) خود صادر کرد و گفت که این اقدامات فقط برای خدمات ارائه شده به عموم اعمال می‌شود، زیرا تنظیم‌کنندگان به دنبال حمایت از توسعه این فناوری هستند.

این قوانین که قرار است از ۱۵ آگوست به اجرا درآیند، پس از پایان یافتن سرکوب چند ساله چین در صنعت فناوری که با هدف بهبود اقتصاد پس از لغو محدودیت‌های کووید-۱۹ انجام می‌شود اعلام شد.

قوانین روز پنج‌شنبه، به دنبال پیش‌نویس قوانینی که در آوریل منتشر شد، که شرکت‌ها را ملزم به ارائه ارزیابی‌های امنیتی قبل از ارائه پیشنهادات خود به عموم می‌کرد، محدوده هدف‌گذاری تنظیم‌کننده‌ها را روشن کرد.

کای وانگ، تحلیلگر مورنینگ استار گفت: نسخه فعلی بسیار مطابق با انتظارات بازار است. این سیگنال مثبتی را ارسال می‌کند که تنظیم کننده‌ها راه را برای شرکت‌های چینی هموار می‌کنند تا محصولات خود را در مقیاس بزرگ عرضه کنند.

چین هوش مصنوعی را منطقه‌ای می‌داند که می‌خواهد در آن با ایالات متحده رقابت کند، و در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک رهبر جهانی تبدیل شود.

 به نظر می‌رسد که این کشور از منحنی نظارتی جلوتر است، زیرا کشور‌ها در سطح جهان با ایجاد نرده‌های محافظ برای فناوری محبوب شده توسط موفقیت چت جی‌پی‌تی دست و پنجه نرم می‌کنند.

چنین تلاش‌هایی باید نگرانی‌های ایمنی و حمایت‌های کپی رایت را در برابر تضمین محیطی مفید برای نوآوری سنجید.

سرمایه‌گذاری در صحنه مولد هوش مصنوعی چین سرازیر شده است و شرکت‌های آن ده‌ها مدل هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده‌اند، شرکت‌ها تا زمانی که پکن قوانین مربوط به این فناوری را نهایی کرده و محصولات آن‌ها را تایید کند، از عرضه ربات‌های چت به عموم خودداری کرده‌اند.

روز پنجشنبه، سازمان تنظیم کننده، اداره فضای سایبری چین (CAC) تکرار کرد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مولد باید با ارزش‌های سوسیالیستی اصلی چین مطابقت داشته باشد.

ارائه دهندگان خدمات باید اطمینان حاصل می‌کردند که حقوق مالکیت معنوی نقض نمی‌شود و توصیه می‌کند از منابع داده‌های قانونی استفاده شود.

با این حال، این اقدامات برای کسانی که روی فناوری هوش مصنوعی مولد کار می‌کنند و قصد ندارند خدماتی را به مردم چین ارائه دهند، اعمال نمی‌شود.

 چین می‌خواهد توسعه این فناوری را تشویق کند و به حوزه‌هایی مانند الگوریتم‌های هوش مصنوعی مولد و نیمه‌رسانا‌ها اشاره کرده و همچنین در تدوین قوانین بین‌المللی مشارکت داشته است.

این تنظیم کننده گفت: مقامات ملی مربوطه باید روش‌های نظارتی خود را به گونه‌ای بهبود بخشند که علمی و سازگار با نوآوری و توسعه باشد.

 شرکت‌های فناوری چینی، مانند علی بابا و بایدو، چت ربات‌های خود را به سبک چت جی‌پی‌تی توسعه دادند.

در روز پنجشنبه، جی‌دی دات کام (JD.com) جدیدترین شرکتی بود که به این مسابقه پیوست و یک مدل زبان بزرگ با نام چت راینو (ChatRhino) را راه اندازی کرد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا