راه‌اندازی اورژانس کسب‌وکار در دستور کار

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی،  به نقل از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری، در نشست گفت و شنود حقوق شهروندی که با حضور جمعی از فعالان و صاحبنظران عرصه حقوقی برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های این وزارتخانه با محوریت حقوق شهروندی در حوزه‌های رفاهی، معیشتی، زنان سرپرست خانوار، کودکان، سالمندان و روستاییان پرداخت.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اقدامات این معاونت در حوزه زنان سرپرست خانوار و اشتغال پرداخت و گفت: راه اندازی اورژانس کسب و کار در دستور کار قرار دارد و در حال نهایی شدن است.

وی توضیح داد: از این اورژانس در دوره‌های اضطرار اقتصادی و طبیعی می‌توان استفاده کرد که توجه خاصی را به واحدهای کسب و کار دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار ادامه داد: در دوران کرونا ۲۰ هزار میلیارد تومان برای واحدهای کسب و کار و کارفرمایانی که به نوعی بتوانند از کارگران حمایت کنند اختصاص دادیم.

منصوری افزود: همچنین یک بسته سیاستی نیز در مورد به کارگیری اتباع خارجی وجود دارد که در یک رشته فعالیت‌های خاصی بتوانند کار کنند و تاکید بر حمایت از نیروی کار ایرانی است.

وی در مورد منشور حقوق شهروندی نیز گفت: در این مورد دو نکته ویژه داریم و آن بحث مالکیت و حقوقی برای نیروی کار شهروندان در حوزه کار و اشتغال است که برای اولین بار نه از منظر بنگاه کسب و کار بلکه از منظر حقی که خود انسان دارد، به آن پرداخته‌ایم و انسان محوری در آن به عنوان مسئله دیده شده است.

منصوری توضیح داد: در همه استان‌ها شاغلان و بیکاران زن سرپرست خانوار را به صورت تفکیک شده داریم. همچنین با هماهنگی معاونت زنان برای همه زنان سرپرست خانوار و جامانده از اشتغال و مشاغل خانگی یک برنامه فراگیر اجرا کرده‌ایم و به صورت پایلوت این برنامه در ۹ استان اجرا شد و هم اکنون در ۳۱ استان اجرای آن ادامه دارد.

به گفته وی، همچنین شناسایی، توانمندسازی و اقتصادی شدن زنان سرپرست خانوار در حال اجراست.

در ادامه نشست سید هادی قره سید رومیانی، معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌ها نیز اتصال سازماندهی شده میان دانشگاه صاحب نظران و نخبگان را با امور اجرایی کشور با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: فعالیت‌های بسیاری در این چند سال انجام گرفته که به اطلاع رسانی دقیق به مردم نیازمند است، شفافیت نیز سر لوحه فعالیت‌های این وزارتخانه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا